בין אם מדובר בעסק בהקמה ובין אם מדובר בעסק שקיים שנים רבות. בין אם מדובר בעסק שעומד בפני החלטה מכריעה, נמצא במשבר או שמצבו טוב והוא אפילו רווחי.
כל עסק צריך לחשוב ולתכנן קדימה: איך לקחת את העסק קדימה בדרכים שאינן חלק טריוויאלי מהפעולות היומיומיות שלנו וליצור ערך לטווח רחוק עבור העסק דרך לקוחות, שווקים שונים ושיתופי פעולה.
התהליך כולל, בין היתר:
אבחון עסקי הינו הליך שאורך בין חודשיים לשלושה ודורש שיתוף פעולה מלא מהנהלת החברה.
מהלך זה הכולל תכנית עבודה הוכח ככלי זול, יעיל ומהיר לצמיחה עסקית.